CheckMK Janitza Plugin Error

Hello,

I’ve upgraded to 2.0 and i receive the following error in service configuration for a Janitza host:

Error running automation call try-inventory (exit code 2), error:
list index out of range

For check_mk -I -vv --debug HOST i receive the following traceback:


[cpu_tracking] Stop [7f75baf8e2e0 - Snapshot(process=posix.times_result(user=0.31000000000000005, system=0.1, children_user=0.05, children_system=0.04, elapsed=0.9100000001490116))]
Source: SourceType.HOST/FetcherType.PIGGYBACK
[cpu_tracking] Start [7f75baf8e3a0]
No piggyback files for Skip processing.
No piggyback files for Skip processing.
[PiggybackFetcher] Fetch with cache settings: NoCache(path=PosixPath(’/omd/sites/mon/tmp/check_mk/data_source_cache/piggyback/’), max_age=0, disabled=False, use_outdated=False, simulation=False), Cache enabled: True
[PiggybackFetcher] Execute data source
[cpu_tracking] Stop [7f75baf8e3a0 - Snapshot(process=posix.times_result(user=0.0, system=0.0, children_user=0.0, children_system=0.0, elapsed=0.009999997913837433))]

  • PARSE FETCHER RESULTS
    Source: SourceType.HOST/FetcherType.SNMP
    No persisted sections loaded
    → Add sections: [‘hr_mem’, ‘janitza_umg’, ‘snmp_info’, ‘snmp_os’, ‘snmp_uptime’]
    Source: SourceType.HOST/FetcherType.PIGGYBACK
    No persisted sections loaded
    → Add sections: []
    Received no piggyback data
  • EXECUTING HOST LABEL DISCOVERY
    Try aquire lock on /omd/sites/mon/var/check_mk/crashes/base/c4211308-b192-11eb-86a0-83c776e71e6a/crash.info
    Got lock on /omd/sites/mon/var/check_mk/crashes/base/c4211308-b192-11eb-86a0-83c776e71e6a/crash.info
    Releasing lock on /omd/sites/mon/var/check_mk/crashes/base/c4211308-b192-11eb-86a0-83c776e71e6a/crash.info
    Released lock on /omd/sites/mon/var/check_mk/crashes/base/c4211308-b192-11eb-86a0-83c776e71e6a/crash.info
    Traceback (most recent call last):
    File “/omd/sites/mon/bin/check_mk”, line 92, in
    exit_status = modes.call(mode_name, mode_args, opts, args)
    File “/omd/sites/mon/lib/python3/cmk/base/modes/init.py”, line 69, in call
    return handler(*handler_args)
    File “/omd/sites/mon/lib/python3/cmk/base/modes/check_mk.py”, line 1531, in mode_discover
    discovery.do_discovery(
    File “/omd/sites/mon/lib/python3/cmk/base/discovery.py”, line 378, in do_discovery
    _do_discovery_for(
    File “/omd/sites/mon/lib/python3/cmk/base/discovery.py”, line 435, in _do_discovery_for
    discovered_services, host_label_discovery_result = _discover_host_labels_and_services(
    File “/omd/sites/mon/lib/python3/cmk/base/discovery.py”, line 1398, in _discover_host_labels_and_services
    discovered_host_labels = _discover_host_labels(
    File “/omd/sites/mon/lib/python3/cmk/base/discovery.py”, line 1217, in _discover_host_labels
    discovered_host_labels = _discover_host_labels_for_source_type(
    File “/omd/sites/mon/lib/python3/cmk/base/discovery.py”, line 1250, in _discover_host_labels_for_source_type
    applicable_sections = multi_host_sections.determine_applicable_sections(
    File “/omd/sites/mon/lib/python3/cmk/base/checkers/host_sections.py”, line 353, in determine_applicable_sections
    parsed = self._get_parsing_result(host_key, section)
    File “/omd/sites/mon/lib/python3/cmk/base/checkers/host_sections.py”, line 385, in _get_parsing_result
    return self._parsing_results.setdefault(cache_key, section.parse_function(data))
    File “/omd/sites/mon/lib/python3/cmk/base/api/agent_based/register/section_plugins_legacy/init.py”, line 189, in parse_function
    return original_parse_function(relayouted_string_table) or None
    File “/omd/sites/mon/share/check_mk/checks/janitza_umg”, line 90, in parse_janitza_umg_inphase
    “voltage”: int(rmsphase[offset(0, phase)]) / 10.0,
    IndexError: list index out of range

Please advise.
Thank you

This topic was automatically closed 365 days after the last reply. New replies are no longer allowed. Contact an admin if you think this should be re-opened.