Dell iDRAC Restful Redfish API Agent

Now i have also made the first version of a Redfish agent for Dell servers.
In the end it should be the same as the iLO agent and XClarity agent.
At the moment it is v0.9 as it is not complete but it should work. Tested only with iDRAC 9 until now.

You can find the actual mkp file on my github.

If an error happens at the special agent it would be good to get the agent output directly or if error happens at the check, the output from “cmk --debug -vvn hostname” would be the best for troubleshooting.

3 Likes

Hallo,
pip3 install redfish
aus deinem Hinweis ist auf meiner Appliance nicht möglich.
Hast du dazu einen Tip was ich übersehe oder sollte ich mal eine Frage an feedback nach München senden?
Gruß

Das geht “eigentlich” auch auf der Appliance ist nur wie immer “nicht supported” :slight_smile:
Innerhalb der Site ist das aber kein Thema auf der Appliance wenn du ins Internet kommst von dort aus.

Normal sollten die Redfish Libs als Industriestandard für das Servermanagement auch in einem System wie CMK mit dabei sein. Das wäre dann die Anregung für München.

Hallo,
da sogar pip noch nicht auf dem System ist wäre das schon ein gewisser Eingriff.
Mir war wichtig das ich da nichts übersehen habe.
Ich mach ein feedback Richtung München fertig.
Gruß und Dank für deine Arbeit.
Ralf

Actual version with some more checks now also available on the CMK exchange the next days.